Tjänst Ort Sista ansökningsdag
Rutinerad inköpare Bygdsiljum 2019-02-17

Arbetsuppgifter

Som vår nya inköpare kommer du ansvara för inköp av förnödenheter och insatsvaror till hela koncernen. Du kommer arbeta tillsammans med våra arbetsledare och projektledare i hela organisationen och säkerställer att leveranser av behövligt material och komponenter sker enligt plan. I arbetsuppgifterna ingår operativa inköp, lagerbevakning och -optimering, fakturakontroll och prisförhandlingar. Du kommer ha täta leverantörskontakter och stöttar inköpschefen med operativt ansvar för förrådet. Ditt strategiska fokusområde är byggsmide.

Vi är en liten inköpsavdelning som jobbar nära varandra och vi försöker ha en operativ och strategisk blick. Erfarenhet från lagerhantering är klart meriterande. Du kommer rapportera direkt till inköpschefen.

Placeringsort: huvudkontoret i Bygdsiljum.

Vem är du?

För att lyckas med uppgiften bör du ha eftergymnasial utbildning med inriktning inköp eller supply chain eller annan relevant utbildning och/eller några års erfarenhet av rollen som inköpare. Du är van att arbeta självständigt och har förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer. Som person är du strukturerad, social kompetent, lyhörd och affärsmässig. Du tycker om att ha dagliga leverantörskontakter och du är van att arbeta i inköpssystem.
Då vi är en liten organisation lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Martinsons med Experis Sverige. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller på tom.jakobsen@se.experis.com.